Att prova ny bulldeg

 2013-04-06    09:39:17   av:Josefin
 
För längesedan skrev jag här i bloggen att jag skulle testa ett nytt bullrecept och återkomma med receptet om det blev bra. Då ni antagligen märkt att receptet inte kommit upp så förstår ni nog att det inte blev bra.
Receptet var med i tidningen Allt om mat och var ett grundrecept för flera olika sorters bullar.
Jag testade att göra vaniljbullar och bullar med Philadelphia choklad.
Bullarna blev okej, men degen var alldeles för neutral, nästintill lite matbrödssmak. Jag vill ha söta bulldegar men det slog mig sedan att degen inte innehöll socker utan bara lite sirap. Kanske inte så konstigt då?
Iaf, receptet kommer jag inte lägga upp här och degen kommer inte att bakas igen.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?