Coleslaw - ett underbart tillbehör

 2013-02-23    12:12:28   av:Josefin

Jag har alltid förr köpt Coleslaw i affären men inte riktigt tyckt den smakat bra.
Jag testade därför att röra ihop en egen variant som blev så bra att jag gjort den flera gånger efter det. Coleslaw passar till väldigt mycket, jag har haft den till kött, kyckling, som tillbehör istället för kolisar men även med kolisar. Ja kolisar är väl nån form av slang på kolhydrater.

Mitt recept:
ca 5-7 dl riven vitkål. (riv med osthyveln så går det lätt)
1-2 st rivna morötter
ca 1 dl turkisk yoghurt
ca ½ dl majonäs
ca ½ tesked socker
ca ½-1 tesked Dijonsenap
en nypa salt
nymalen svartpeppar

Häll ner vitkålen och morötterna i en bunke.
blanda ihop övriga ingredienser i en skål.
blanda sen ihop allt, låt stå svalt ca en timma före servering.
Detta håller sig i ca 3-4 dagar i kylen.




 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?