Årets första semla

 2013-01-22    13:47:01   av:Josefin
I förrgår köpte vi våra första semlor, 2 st för 20 kr på Ica Maxi.
Jag köper annars aldrig semlor för jag tycker inte om det särskilt mycket, annars hade jag nog testat på att baka egna. Men på jobbet brukar vi få semlor med vaniljkräm och sylt i, med grädde på toppen, de är lite godare tycker jag.
Den på maxi kändes ganska torr och mandelmassan var väldigt stark. Inte favoriten helt enkelt.
Har ni ätit en semla i år ännu?
 
 
 
 Louise

Ska nog vänta ett tag till innan jag börjar äta semlor. Fast jag tycker de är ganska goda, men det blir lite för många om jag börjar för tidigt :-) . Ett fik här i stan brukar sälja saffranssemlor i advent så då brukar det slinka ner en också.

Svar: Det har jag faktiskt aldrig smakat, och nu säljs de väl inte längre :D Får göra det nästa jul. Egentligen är det väl i februari man börjar äta semla? Det är väl då Fettisdagen är tror jag.
frunorrbom.blogg.se

 2013-01-27    15:37:02
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?