Blåbär och hallon muffins

 2011-10-10    18:07:23   av:Josefin
Inför Dennis födelsedag passade jag på att baka lite.
Jag hann inte göra frosting på dessa muffins, valde även pga detta inte mina fina muffinsformar utan det fick bli de vanliga vita. Har ett upplägg muffins kvar i frysen lagom till jag fryser och då ska jag testa på frosting.

Iaf, dessa muffins blev kalasgoda! Ruskigt goda :D

Recept:
12 portioner
Normalstora formar, 12 st/plåt

200 g rumstempererat smör eller margarin
1 1/2 dl socker
3 ägg
3 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
Ca 1 dl blåbär eller hallon (jag rörde ihop frysta hallon och blåbär med en tesked socker)

Sätt ugnen på 200°C. Rör fett och socker ljust och poröst.
Tillsätt ett ägg i taget och sedan mjölet blandat med bakpulver.
Fördela smeten i formarna och tryck ner några blåbär eller hallon i varje.
Grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?