Snabb och enkel kladdkaka

 2012-02-11    09:20:00   av:Josefin

Häromkvällen blev jag otroligt sugen på kladdkaka, klockan var ganska mycket så det gällde att svänga ihop något snabbt.

3 dl socker

2 msk kakao (ta mer om du vill ha starkare chokladsmak)

2 tsk vaniljsocker

1 krm salt

2 ägg

75 gram smör

2 dl vetemjöl

 

Sätt ugnen på 175 grader.

Rör ihop strösocker, vaniljsocker, kakao, ägg, och salt.

Rör ner det smälta smöret och blanda i vetemjöl till sist.

Häll ner smeten i bakformen.

Grädda mitt i ugnen i ca 18-20 min (kan behövas längre tid, kolla till kakan då och då).

 

Denna kladdkaka blev perfekt och var riktigt god för att vara så enkel och snabb att göra.

 


 Enna

Japp den där ska jag testa :)

 2012-02-20    15:13:42     URL: http://ennizen.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?