Kycklinggratäng

 2012-01-13    22:47:46   av:Josefin

Denna rätt gjorde sig inte jättebra på bild, då osten jag använde inte var den bästa att ha i ugnen, men gott var det!

Ingredienser:

Kyckilngfilé
Bacon
En halv purjolök
Färska champinjoner
Boxholms paprikaost
Hönsbuljong
En burk creme fraiche
Chilisås
Aromat
Maizena
Chicken & steak krydda
5 sorters peppar krydda

 

Dela kyckling, bacon, champinjoner och purjolök. Stek detta, jag stekte kycklingen i en panna och baconen, champinjonerna och purjon i en panna. Stek bara så det blir lite yta.

Häll i Creme Fraiche, hönsbuljong och chilisås i en kastrull. Koka upp och tillsätt sedan kycklingen, baconen, champinjonerna och purjon. Låt koka en stund.

Tillsätt kryddorna och red ev. med Maizena.

smörj en ugnsform och höll över röran i den.

Toppa med ost, jag valde Boxholms paprikaost men den gjorde sig inte så bra i ugnen även om den är riktigt god.

In i mitten av ugnen på 225 grader i ca 15 min.

 

Halva toppad med ost, tog kort mitt i toppandet :D

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?