Grillad färskpotatis, briepaket och ostfyllda grönsaker

 2012-07-29    19:08:00   av:Josefin
 


Igår kväll grillade vi till en härlig middag.

3 snabba grilltillbehör:

1. Vi fyllde tomater och champinjoner med färskost och lade på grillen i ca 10 min.

2. Jag tog brieost och lade i en foliebåt och ringlade över honung. Detta fick gå på grillen i ca 5-8 min.

3. Jag gjorde även potatispaket, riktigt gott! Jag hällde i lite olivolja i en vikt foliebåt, sen lade jag på ett gäng färskpotatisar. Sen tog jag äkta smör, två st pressade vitlökar, svartpeppar, flingsalt och rosmarin i en skål och geggade ihop. Slutligen penslade jag röran på potatisarna och klickade ut det blev som kvar runt om. Sen lade jag båten på grillen i ca 30 min till köttet var klart. Riktigt gott och det blev en härlig gyllenbrun yta på potatisen.
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?