Het kyckling i ugn serverat med matvete

 2012-03-11    21:27:00   av:Josefin

3 portioner:

Kycklingfiléer

1 gul lök

5 champinjoner

½ vitlök solo

Svartpeppar

1 msk Hönsfond

En skvätt Vatten

en skvätt chilisås

2 msk Soya

2-3 tsk Dijonsenap

En skvätt grädde

1 msk tomatpuré



Skär filéerna i mindre bitar och stek i en oljad panna.
Hacka lök och champinjoner och stek med kycklingen.
Pressa i vitlöken.
Häll över i en ugnsfast form.

Häll i en skvätt vatten i stekpannan och vispa upp smakämnen som finns kvar från stekningen.
Låt koka upp och tillsätt hönsfonden, soyan, dijonsenap, tomatpuré och grädde.

Häll detta i ugnsformen och ställ in den i ugnen på 225 grader i ca 15-20 min.


För första gången åt jag matvete till, det var helt okej faktiskt men jag föredrar bulgur och ris. Men jag kommer absolut äta matvete fler gånger. Jag kokade det med lite grönsaksfond för mer smak.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?