Frukost LCHF style - Äggröra med västerbottenost och bacon

 2013-01-21    07:50:19   av:Josefin


Detta är kanske en av de bättre frukostarna och som jag står mig väldigt länge på.
Théet är väl inet jättenyttigt eftersom jag har en sockerbit i då jag annars tycker att det blir beskt men är man sjuk i halsen så är man.
 
Äggröra (2 portioner):
3-4 ägg
2 msk grädde eller mjölk
ca ½-1 dl riven västerbottenost
Svartpeppar
Salt
En klick smör
 
Smält en klick smör i en kastrull.
Vispa äggen och grädden i en skål, exempel med en gaffel.
Häll i blandningen i kastrullen när smöret är smält.
Rör om då och då.
Salta och peppra.
Precis när det börjar bli klart, när det stannat till och inte är rinnigt rör du ner osten.
 
 
 
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?